Magazín COT o konferencích v Ostravě

Magazín COT, odborný časopis o turismu, požádal ostravské convention bureau o zhodnocení stavu kongresové turistiky v Ostravě a Moravskoslezském kraji. Řeč byla o tom, kam jsme se v oblasti MICE od roku 2010 posunuli, jak hodnotíme současnou situaci a také co očekáváme v nadcházejících letech.  

Článek vyšel v listopadovém čísle.  My jsme vytáhli klíčové body.

Počet konferencí a jejich účastníků roste, ale …

Rok 2017 byl pro Moravskoslezský kraj o něco úspěšnější než rok předchozí. Tabulky Českého statistického úřadu (ČSÚ) uvádí, že se v celém kraji uskutečnilo 620 konferencí se 79 509 účastníky (v roce 2016 to bylo 614 konferencí s 78 601 delegáty). To je skutečně o něco málo více než v roce 2016. Problém ale nastává v metodice výpočtu ČSÚ. Ten započítává pouze konference uskutečněné v hromadných ubytovacích zařízeních, tedy v hotelích a penzionech. Statistiky tak ignorují například Gong v Dolních Vítkovicích, kde jedna akce střídá druhou. Je tedy zřejmé, že konferencí je v našem kraji o mnoho více.

MICE v Ostravě: 2010 → 2018

Od roku 2010 se náš kraj v oblasti MICE značně posunul. Region v roce 2010 a dnes, to jsou dva odlišné světy. Dnes máme mnohem více možností co do nabídky různorodých prostor. Od roku 2012 funguje multifunkční hala Gong v Dolních Vítkovicích, vlajková loď kongresové turistiky v regionu. Incentivní programy doplnilo otevření dvou světů techniky v areálu Dolních Vítkovic. Další unikátní prostory vznikly rekonstrukcí Trojhalí, bývalého průmyslového areálu v centru Ostravy. Clarion Congress Hotel Ostrava postavil největší kongresové centrum na severní Moravě a po celém regionu vyrostla řada kvalitních hotelů. V neposlední řadě vzniklo také Moravian-Silesian Convention Bureau, které organizátorům eventů asistuje s přípravou různých akcí v kraji.

Co by šlo vylepšit?

Jak dostat více kongresů do Ostravy? Organizátoři eventů volí destinace, které jsou dostupné, ideálně letecky. Z Ostravy se nyní pravidelně létá do Prahy, Londýna a Milána. Otevření nových leteckých cest a především leteckého hubu se řeší, je to ale běh na delší trať. Stále se také potýkáme s jazykovou nevybaveností a nedostatečnou jazykovou variabilitou webových stránek subjektů. Stěžejní je také sledovat módní trendy a nabídku jim uzpůsobit.

↓ celý článek ↓

#enjoyostrava